Afundemento do Prestige. Imaxe Xurxo Lobato |
Costa crer que os que mandaron o Prestige ao quinto pino (lémbrar as
palabras do ex-ministro Álvarez Cascos), os mesmos que acaban de ratificar a
renovación da concesión de Ence que ven a hipotecar outros 60 anos á
recuperación da Ría de Pontevedra, aplaudan a un tempo a condena do capitán Mangouras a
dous anos de cárcere por “delito medioambiental”...,
Viva Ejpaña!
Viva Ejpaña!
Poucas veces este blog se mete en leas políticas, pero estes temas van máis aló de consideracións partidistas e na miña opinión expresada libremente a través deste blog, trátase das maiores inxustizas cometidas contra o mar e contra Galicia en todos os tempos. E vou a tentar explicar resumidamente o porqué:
1.
¿Que prestixio internacional tería un país se o
comandante dun avión que sobrevoa o seu espazo aéreo informase ás autoridades
competentes dun problema nos motores e solicitase axuda para tomar terra e como
resposta se lle dixese que marche o máis lonxe posible.., en particular ao 5º
pino?
Seguramente
pensaríamos que isto é imposible nun país civilizado e tan só podería acontecer
nun lugar moi afastado socialmente de nós. Ben, pois isto precisamente foi o
que pasou aquel día co Prestige, cando o Ministro de Fomento (que estaba de
caza), contestou da seguinte maneira ás reclamacións do capitán Mangouras para
entrar nun porto refuxio antes de que o barco puidera derramar o cru
(naquel momento simplemente tiña avaría nos motores e en consecuencia o buque
estaba sen goberno)
Transcrición das ordes do Ministro de Fomento no xuízo do Prestige:
Las instrucciones de Álvarez Cascos fueron tajantes.
"Sólo querían una cosa: que lleváramos el barco lo más lejos
posible", se quejó entonces un responsable del barco.
- Rumbo 325. Noroeste, respondió un tercero, que parecía
tener información.
- Sí, pero ¿hasta dónde? ¿Hasta América acaso?
- Zona SAR, le contestó.
-¿Hasta dónde?
- "¡Que lo lleven al quinto pino!", llega a
decir un ministro.
Para a maioría dos técnicos, a decisión urxente adoptada polo Ministerio de
Fomento que pilotaba Álvarez Cascos de afastar o petroleiro o máximo posible da
costa provocou una “traxedia medioambiental xigantesca”.
"Paseo" do accidentado Prestige ao longo da costa galega. |
2.
O Señor Mariano Rajoy, por entón portavoz do Goberno de
Aznar (tamén coñecido polo alcume do Señor de los Hilillos), ven de
conceder a ENCE, unha das empresas máis contaminantes de Galicia a renovación
por 60 anos máis para seguir facendo pasta de papel na Ría de Pontevedra, cousa
que ben facendo dende 1958 por concesión outorgada polo goberno de Francisco
Franco.
Ence.Imaxe: www.worpress.com |
Que ENCE é unha das
empresas máis contaminantes de Galicia o expón claramente un informe de
Grenpeace logo de realizar un estudo de impacto medioambiental considerado como
o máis serio e independente dos realizados até agora.
“En Galicia, Ence y
Elnosa son los dos principales puntos de contaminación por sus emisiones de
mercurio, organoclorados y otros contaminantes a la ría de Pontevedra,
sustancias muy peligrosas para la salud humana”. (La Voz de Galicia
11/02/2008).
Rajoy. Imaxe: www.el mundo.es |
Folga dicir que até hoxe, non coñecemos ningún outro realizado polas moitas
administración que en teoría deberían velar pola defensa medioambiental de Galicia,
mesmo na resolución da directora xeral da "Sostenibilidad de la Costa y del Mar”
se establece que: “el plazo adicional otorgado a Ence supera los 50 años
inicialmente previstos para este tipo de concesiones”.
Dende logo, todos
sabemos da controversia e mesmo división da cidadanía sobre a permanencia ou
non de ENCE na Ría, pero o que non se entende e como un presidente dun goberno
en funcións que a día de hoxe non sabe se vai seguir na Moncloa, pode asinar
unha resolución (co beneplácito do Ministerio de Agricultura, Alimentación y
Medio Ambiente) onde se hipoteca a rexeneración medioambiental e socioeconómica
da maior planta produtiva da provincia de Pontevedra como é a propia Ría de
Pontevedra.
3. Expostos os dous
puntos anteriores, o que compre agora e relacionar unha cousa con outra.
Sorprende que ambas resolucións se adoptasen e se desen a coñecer á opinión
pública no mesmo día, porqué?
A razón semella evidente e aínda que non vou ser eu quen cuestione a independencia do noso sistema xudicial, penso que podo permitirme xogar a relacionar ambas cousas. E así, resulta curioso que unha medida que vai suscitar a repulsa dunha boa parte da cidadanía que apoia as teses de entidades e grupos naturalistas (agrupados a maioría baixo a plataforma Ence Fóra), sexa contrarrestada pola condena “pública” e “exemplar” do Señor Mangouras coma único responsable da desastre ecolóxica causada pola contaminación do Prestige. Manda carallo!
Mangouras. Imaxe: www.laopinioncoruna.es |
Non quero estenderme máis, simplemente recordar anteriores entradas onde manifestaba o meu apoio ao capitán Mangouras, postura que manteño se cadra agora con máis rabia aínda. E tamén lembrar artigos anteriores onde se deixaba entrever que isto ía acontecer por que vivimos nun país que aínda ten que percorrer un longo camiño para entender que a maior riqueza que temos é precisamente a nosa riqueza natural. Agardo que cando se cheque a entender non sexa demasiado tarde.(O Capitan Kid)
Enlace dun artígo de Xabier Vazquez Pumariño "O Prestige segue a Naufragar" (Praza Pública. 14 Nov de 2013), escrito logo de coñercerse a primeira setenza do caso Prestige en 2013.
E como reflexión final: É a nova Lei de Acuicultura que queren aprobar un novo Prestige para as nosas Rías?
No hay comentarios:
Publicar un comentario